Конференции

 
 

ППО, ППО... Ну чего пристал!?? :-).

Тема: ППО, ППО... Ну чего пристал!?? :-).

07.01.2012 sys пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Ole_ пишет:

Ну кстати и АР МАК аккредитовал ВП как Независимую инспекцию
=====
Давайте не будем вспоминать эту старую, но довольно грязную историю...

07.01.2012 Жигалов Дмитрий пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Мало ли кто чего должен во время рейса. Я про это был не в курсе.

07.01.2012 sys пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Жигалов Дмитрий пишет:

Смею напомнить, что у нас были две системы С-300, которые различались даже болтами. А уж унификация с обычным грузовиком или трактором там вряд ли присутствовала.
=====
Дмитрий, я не могу себе представить гражданского предназначения того же тягача под 40В6.

Соответственно, при комплектовании спецификаций ВиВТ обязательно должны использоваться гражданские комплектующие и гражданские технические решения, удешевляющие изделия
=====
А в том же США этого не знают, когда даже микросхемы на военные борты ставят в специальном военном исполнении, которые отличаются не только от бытовых, но даже от промышленных. Жжжете!

07.01.2012 Жигалов Дмитрий пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Исходя из этого америкосы видимо и ставят дешёвые китайские чипы на военные борты, что даже катастрофы были. Да и вряд ли нужно болты делить на военные и гражданские. Так что расслабьте своё жало, его яд слабоват.

07.01.2012 sys пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Жигалов Дмитрий пишет:

Исходя из этого америкосы видимо и ставят дешёвые китайские чипы на военные борты, что даже катастрофы были
=====
Дмитрий, я преклоняюсь перед вашими знаниями и опытом в расследовании авиакатастроф.

07.01.2012 Жигалов Дмитрий пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

А это не мои знания, а официальные заявления самих американцев по результатам внутренних расследований. Вы просто сидите в своём болоте и не смотрите вокруг.

07.01.2012 Жигалов Дмитрий пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Вот ещё новые статьи на тему:

http://topwar.ru/8388-kitayskaya-poddelka-v-amerikanskoy-tehnike.html

Недавно в военном ведомстве США сообщили, что в их военной технике найдены тысячи контрафактных комплектующих китайского производства.

А именно, поддельные компоненты для электронных приборов. Как считают в Сенате, количество подобных комплектующих может быть свыше 1 млн штук, так как Пентагону становится все труднее проконтролировать свои источники поставок.

07.01.2012 sys пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Жигалов Дмитрий пишет:

так как Пентагону становится все труднее проконтролировать свои источники поставок
====
Дмитрий, вы можете понять разницу между официально разрешено (к чему вы призываете) и трудно проконтролировать? Не бережете вы свой мозг!

07.01.2012 Жигалов Дмитрий пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Фу, какое мелкое передёргивание.

07.01.2012 abacus пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

когда я говорил про 13 НИИ и военную науку в области "ППО", вернее ее отсутствие я имел ввиду то, в СССР, а теперь и РФ нет четкой и внятной позиции Заказчика по этому вопросу.

Вот, например приложение к документу "PSM Guidebook" от МоD Юнайтед Стейтс офф таки Америка:

1. Product Support Management

1.1. Warfighter and maintainer requirements capture
1.2. Alliance Management
1.2.1. Public Private Partnership (PPP)/Third Party Logistics (3PL) management
1.2.2. International Partners
1.2.3. Foreign Military Sales (FMS)
1.3. Contract Development and Management
1.3.1. Develop and maintain a Product Support Agreement (PSA) with the Warfighter
1.3.2. Develop and maintain PSAs with the Product Support Integrators (PSIs)
1.4. Supportability Test and Evaluation
1.5. Development and maintenance of Sustainment Business Case Analyses (BCAs)
1.6. Logistics Trade Studies
1.7. Product Support Performance Management
1.7.1. Manage balanced performance metrics
1.7.2. Sustainment metrics reporting
1.8. Product Support Budgeting and Funding
1.8.1. Budget execution
1.8.2. Budget management
1.8.3. Mid-year review justification
1.9. Total Ownership Cost (TOC) Management
1.10. Planning Management
1.10.1. IPT Management
1.10.2. Independent Logistics Assessment (ILA) Management
1.10.3. Life Cycle Sustainment Plan (LSCP) development and management
1.10.4. Milestone Gate Review Management
1.11. Portfolio Transfer Planning and Transfer Execution
1.12. Logistics Policy Implementation
1.13. Configuration Management
1.13.1. Configuration identification and baseline maintenance
1.13.2. Configuration control
1.13.3. Configuration Status Accounting
1.13.4. Configuration auditing
1.14. Performance based Life Cycle Product Support (PBL)
1.15. Continuous Process Improvement (Lean Six Sigma, Theory of Constraints, etc.)

--

По каждому пункту есть хэнбуки, нормативы, инструкции, стандарты, обучение и т.д.

07.01.2012 abacus пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

2. Design Interface
2.1. Standardization and interoperability
2.2. Engineering data analysis
2.3. Net-centric capability management
2.4. Reliability, availability, maintainability (RAM) design
2.5. Producibility
2.6. Supportability/Sustainability
2.7. Deployability management
2.8. Human Systems Integration (HSI)
2.8.1. Human Factors Engineering
2.8.2. Personnel
2.8.3. Habitability
2.8.4. Training
2.8.5. Safety and Occupational Health plan development and
management
2.9. Environmental management
2.10. Warfighter/machine/software/interface/usability
management
2.11. Survivability and vulnerability management
2.12. Affordability
2.13. Modularity and Open Systems Architecture (MOSA)
2.14. Corrosion control and prevention
2.15. Nondestructive inspection
2.16. Hazardous material management
2.17. Energy management

07.01.2012 abacus пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

3. Sustaining Engineering
3.1. Post deployment ongoing operational data analyses
3.2. Engineering considerations
3.2.1. Relation to Systems Engineering
3.2.2. Engineering and Technical Support
3.3. Analyses
3.3.1. Safety hazards
3.3.2. Failure causes and effects
3.3.3. Reliability and maintainability trends
3.3.4. Operational usage profiles changes
3.4. Root cause analysis of in-service problems such as:
3.4.1. Operational hazards
3.4.2. Corrosion effects
3.4.3. Reliability degradation
3.4.4. Special Considerations for Software Sustainment Engineering
3.5. Development of required design changes to resolve operational issues
3.6. Materiel Improvement Plan (MIP) review boards
3.7. DMSMS mitigation
3.7.1. Parts obsolescence
3.7.2. Technology Refresh
3.7.3. Technology insertion
3.8. Engineering dispositions
3.9. Technical manual and technical order updates
3.10. Repair or upgrade vs. disposal or retirement
3.11. Maintenance evaluation automation
3.12. Failure Reporting, Analysis and Corrective Action System (FRACAS)

07.01.2012 abacus пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

4. Supply Support
4.1. Initial provisioning
4.2. Routine replenishment management, including buffer and safety stock management
4.3. Demand forecasting and Readiness Based Sparing (RBS)
4.4. Bills of Material management and maintenance
4.5. Support equipment initial provisioning
4.6. Support equipment routine replenishment provisioning
4.7. Reparable, repair part, and consumable procurement
4.8. Cataloging
4.9. Receiving
4.10. Storage
4.11. Inventory management
4.12. Transfer
4.13. Issuance
4.14. Redistribution
4.15. Disposal
4.16. Material pricing
4.17. Total Asset Visibility/AIT
4.17.1. Serialized Item Management (SIM)
4.17.2. Item Unique Identification (IUID)
4.17.3. Radio Frequency Identification (RFID)
4.18. Shelf Life Management
4.19. Buffer Management
4.20. Warranty Management
4.21. Supply Chain Assurance
4.21.1. Counterfeit material prevention
4.21.2. Malicious hardware and software prevention
4.21.3. Unauthorized technology transfer prevention

07.01.2012 abacus пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

5. Maintenance Planning and Management
5.1. Maintenance Concept Design
5.2. Core capability management
5.3. Title X 50/50 management
5.4. Public-Private Partnerships
5.5. Maintenance execution
5.6. Level of repair analysis – hardware
5.7. Level of repair analysis – software
5.8. Failure Modes Effects and Criticality Analysis (FMECA) Required repair times determination
5.9. OPTEMPO variance management
5.10. Routine versus battle-damage repair management
5.11. Built-in and manual testability management
5.12. Inter-service, organic, and contractor mix of repair responsibilities
5.13. Condition Based Maintenance Plus (CBM+); Diagnostics, Prognostics & Health Management
5.14. Reliability Centered Maintenance (RCM)
5.15. Depot Workload Allocation, Planning, Activation, and Execution

07.01.2012 abacus пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

6. Packaging, Handling, Storage, and Transportation (PHS&T)
6.1. Short and long term preservation
6.2. Packaging requirements determination
6.3. Containerization requirements determination
6.4. Shelf life requirements determination
6.5. Handling requirements determination
6.6. Transportation requirements determination
6.7. Environmental control requirements determination
6.8. Physical shock control requirements determination
6.9. Static shock control requirements determination
6.10. Security classification requirements determination
6.11. Container Reutilization
6.12. Marking

Ответить в тему:



Авиапорт.Конференции

Агентство «АвиаПорт» является разработчиком программного обеспечения, позволяющего зарегистрированным пользователям сайта общаться друг с другом. Все сообщения отражают собственное мнение их авторов, и агентство не несет ответственность за достоверность и законность информации, публикуемой пользователями на страницах раздела.