Конференции

 
 

Феноменальный SaM-146

Тема: Феноменальный SaM-146

08.10.2010 M Semen пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Интервью Богуслаева в основном о двигателях, новых разработках, авиастроении (иногда Киву заменяет:), партнёрах, продажах.

Интервью Федорова о складе, новых станках, литье, материалах, закупках, западных фирмах, и планах.

08.10.2010 C Сергей пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

2 К. Ярослав:
>>по аи-28, судя по всему, еще кот не валялся...

Идет рабочее проектирование.
Хз, как это - валялся конь или не валялся :)

08.10.2010 К. Ярослав пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

2C Сергей: спасибо, а еще есть у Вас какая информация ?

11.10.2010 C Сергей пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

2 К. Ярослав:
Ну я не на Прогрессе работаю :)
Сам спрашиваю у профильных людей :)
Что там еще обсуждать? Ну проектируется и проектируется.
Не делать же из каждой проведенной осевой линии пиар-событие.

11.10.2010 Посторонним В пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

M Semen-y: а не кинете ссылочку на интервью Богуслаева?

11.10.2010 andrey_che пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

11:02 C Сергей пишет:"... Что там еще обсуждать? Ну проектируется и проектируется. Не делать же из каждой проведенной осевой линии пиар-событие...."

- Т.е. Вы считаете, что ГСС "Про-пиаривая" проведение каждой осевой линии "излишне много хорошего о себе думает"?

11.10.2010 К. Ярослав пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

2 C Сергею: собственно, интересно только - на какой стадии проект и когда планируется перейти к следующей стадии

ps. начертание осевой линии стадией прошу не считать ))

11.10.2010 Шкаликов Александр пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

http://www.powerjet.aero/pjsite/...

Safran group companies involved in the SaM146/Sukhoi Superjet 100 program
• Snecma: SaM146 engine, maintenance, repair and overhaul
• Aircelle: nacelle & thrust reverser
• Hispano-Suiza: engine control system
• Microturbo: air turbine starter
• Sofrance: engine filtration system
• Techspace Aero: engine lubrication unit
• Cenco Inc: open-air test cell
• Sagem: engine overspeed unit
• Messier-Dowty: landing gear
• Snecma Propulsion Solide: mixed flow nozzle

VolgAero primarily makes parts for the SaM146: fan disk, low-pressure spool, casings, HP, supports for bearings, intermediate casing, exhaust casing and all accessory components.

11.10.2010 дим пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

хорошая ссылка, странное цитирование. Суть статьи то совсем в другом. Придеться процитировать то, что вы пропустили


Успешное тестирование (ни один двигатель из СНГ не проходил через такие "круги ада")

The SaM146 completed its certification tests on May 26, 2010 by passing the final medium bird ingestion test.
PowerJet passed the last major SaM146 tests in 2010, including the fan blade out test on May 6. Earlier in the year the engine passed its block test, demonstrating performance under extreme operating conditions. The SaM146 also posted successful results on the vibration survey and low pressure turbine stress tests, highlighting its outstanding reliability. Throughout the certification test program, the SaM146's performance has fully matched or exceeded expectations. The SaM146 engine has logged 7,400 hours of testing to date, including 3,600 hours in flight.
PowerJet is now focusing on the ramp-up in engine production, as well as gearing up for in-service support to ensure customer satisfaction. On August 24, 2010, First SaM146 engine series has been sent from Rybinsk to Komsomolsk-sur-Amour. PowerJet has just achieved the engine podding (integration of the engine within the nacelle) in order to deliver the entire propulsion system to Sukhoi.

SaM146 major test milestones
• June 2010: Certification of the SaM146 engine
• May 2010: Medium bird ingestion test & Fan Blade Out
• April 2010: Crosswind
• March 2010: Vibration Survey
• March 2010: Low Pressure Stress
• January 2010: Block Test
The completion of the block test, which demonstrates the engine’s performance under extreme operating conditions, is a major step forward in the certification program.
• September to December 2009:
Hail storm ingestion tests
Hailstone ingestion tests
Water ingestion & HP turbine stress survey
• July 2009: End of second series of tests on flying testbed (power management and operability)
• May 2009: Core stress survey
• March 2009: Endurance (750 cycles)



производство и послепродажная поддержка. Ни один двигатель из СНГ не имеет ППО мирового класса, (кроме САМ146 конечно)
PowerJet is also focusing on the SSJ100’s successful entry in service, while ramping-up engine production. PowerJet is fully committed to ensuring total customer satisfaction right from service entry, by providing a state-of-the-art engine and delivering complete customer support services for the entire propulsion system

World-Class Customer Support
PowerJet has set up a complete support organization, designed to meet all airline requirements for immediate and long-term support. This organization calls on a Customer Support Management Team, Customer Support Center (24/7), training support, flight operations support, and much more. PowerJet is also working closely with Superjet International to make sure that customers receive seamless, world-class support services


Новая концепция двигателя и его преимущества перед "одноклассниками":

A new concept
• The SaM146 is a complete propulsion system, comprising engine, nacelle & equipment.
• It is the only engine designed and developed from the ground up for the regional aircraft market.
• Its performance is tailored to the specific needs of regional airlines.
• It develops 13,500 to 17,500 lb. of thrust: with a single engine covering the power needs of an entire family of aircraft, airlines will reap the benefits of commonality and economies of scale.
• It features a complete range of support services: SaM146 MRO will be provided exclusively by PowerJet, through the global networks of Snecma and NPO Saturn.
Advantages

High reliability
The SaM146 is designed for reliability on a par with the industry-leading CFM56
- Dispatch reliability ≥ 99.97% - In flight shutdown rate ≤ 0.006 per 1000 engine flight-hours
- Longer life on-wing between shop visits
• Low cost-of-ownership
The SaM146 is designed from the ground up to ensure cost-effective operation in regional airline service.
[Reduced fuel burn - Low direct maintenance cost - High resale value]
• Strong customer support
PowerJet directly provides a full range of support services for the entire propulsion system (engine, equipment and nacelle) As the single point of contact, PowerJet will set a new standard in customer relations.
• Commonality
A single engine covers an entire family of 70 to 120-seat aircraft.
• Environmental-friendliness
PowerJet was founded as an environmentally-responsible company.
[State-of-the-art “green” technology for engine design and production; meets or exceeds the most stringent upcoming noise and emissions standards (including CO2 and NOx)]


Новый завод, ВолгАэро:

The VolgAero plant, inaugurated in October 2005, is a state-of-the art production plant. It includes over 10,000 square meters of workshops, plus another 2,500 square meters of offices. VolgAero primarily makes parts for the SaM146: fan disk, low-pressure spool, casings, HP, supports for bearings, intermediate casing, exhaust casing and all accessory components. The plant has three product lines: rotating parts; mechanical and mechanically-welded casings; and engine accessory components. It also offers shared facilities for chemical, thermal and surface treatments (plasma, shot-peening, sand-blasting, etc.).

Open-Air Test Bench (OATB)
In 2007 Snecma and NPO Saturn built an open-air test bench in Poluevo, to handle certification tests for the SaM146. This test rig covers three types of testing: performance, certification tests (operation in cross-wind, water, ice and bird ingestions), and acoustic certification of the propulsion system. The only open-air test cell for this type of engine in Europe & Russia, it can also handle other engines.

11.10.2010 serg1963 пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

>>Ни один двигатель из СНГ не имеет ППО мирового класса, (кроме САМ146 конечно)
Это, как я понимаю, в стать ТАК НАПИСАНО? Не?

11.10.2010 дим пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Вы по английски-то размовляете? не?

ну ладно. Покажите мне другой двигатель из СНГ, имеющий сервис МИРОВОГО КЛАССА и такую сеть ППО:

http://www.npo-saturn.ru/?pid=43
и я съем свою шляпу. Не сможете - придеться ее есть вам, сударь. жду.

11.10.2010 KTB KTB пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

А в Армении и Индонезии? Я смотрю, что и Полета есть еще все политические шансы - получить выгодный контракт с местным "полевым представителем".
Даешь карго версию еще!

12.10.2010 serg1963 пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

>>Вы по английски-то размовляете? не?
Че хотел сказать?

>World-Class Customer Support
>Ни один двигатель из СНГ не имеет ППО мирового класса, (кроме САМ146 конечно)
Сие есть перевод?

>>Не сможете - придеться ее есть вам, сударь. жду.
Да ну :) Наглец.

12.10.2010 дим пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Не дождался. Показать Вы не смоги, сказать Вам нечего. "Слив засчитан" (ц).

Кушайте свою шляпу (или галстук?) сударь :)

12.10.2010 AviaAlex3 пишет:
Сообщить модератору
Ссылка на это сообщение
 

Интересно, а если завтра Кива объявит о выпуске Ан-148 с ублюдочным СаМом под крылом, Димчик примется восхвалять достоинства нового самолета ? Или ЫЫО - это как первая любовь,да еще возможно оплачиваемая?
Про ППО, придурок, обращайся к таким-же дешевым придуркам в SPI.....

Ответить в тему:



Авиапорт.Конференции

Агентство «АвиаПорт» является разработчиком программного обеспечения, позволяющего зарегистрированным пользователям сайта общаться друг с другом. Все сообщения отражают собственное мнение их авторов, и агентство не несет ответственность за достоверность и законность информации, публикуемой пользователями на страницах раздела.